Presentació del museu Exposicions Oferta educativa Concertació de visites La botiga del museu El sistema de museus Enllaços Entitats col·laboradores

La visita amb escolars

 

 

 

 

 

 

Consisteix en un recorregut guiat que mostra com es treballava i es vivia en una colònia tèxtil del Llobregat.

Del conjunt industrial es visita la nau dels telers amb maquinària tèxtil de principis de segle, la turbina, la màquina de vapor, el canal i la resclosa.

De la colònia obrera es visita un pis de treballadors, l’escola, la biblioteca, la sucursal de la Caixa de Manresa, el cinema, la peixateria, les dutxes, els safareigs i l'Exposició Permanent "LA VIDA A LA COLÒNIA".

Demostracions:

· S’engega un teler de garrot connectat a l’embarrat.

· La turbina també està en funcionament.

Temes tractats al llarg de la visita:

TÈCNICS - el procés tèxtil, l’energia hidràulica, hidroelèctrica i del vapor, els sistemes de transmissió de moviment, les comunicacions.

En la nau

HISTÒRICS – la industrialització, la creació de les colònies, les reivindicacions obreres.

Vista de la fàbricaLa botiga als anys 50

SOCIALS - les relacions socials entre els amos i els treballadors, condicions de treball i de vida, la situació de les dones, l’educació, la religió, l’alimentació, la higiene, el lleure.

Casal de les donesTrobada sardanista

Nivells:

Horaris per a grups escolars:

Detalls sobre la visita:

És convenient arribar una mica abans de l'hora acordada per a iniciar la visita per tal que els alumnes esmorzin al lloc indicat i per a enllestir el pagament.

Durada 2 hores.

S’inicia amb un audiovisual i després es fa el recorregut.

Es fan grups de 30 alumnes per monitor com a màxim i es poden atendre 6 grups simultàniament.

Quadern pedagògic:

S’envia gratuïtament a l’escola la primera vegada que fa la reserva.

Reserves:

Consulteu l'apartat Concertació de visites / Escoles on trobareu tota la informació que us cal.

Equipaments:

Bar, zona de picnic, zona esportiva, lavabos i aparcament per als autocars.

Activitats complementàries:

Consulteu l'apartat Oferta educativa / Activitats complementàries on trobareu tota la informació que us cal.

Altres materials:

Veieu l'apartat La Botiga del Museu